#ЖивіПисьменники: в Україні стартував третій сезон ініціативи з популяризації читання від Українського інституту книги

26 листопада в Україні стартував третій сезон щорічного інтерактивного інформаційно-просвітницького проєкту #ЖивіПисьменники.

Його ініціатори — Український інститут книги та проєкт підтримки дитячого читання «BaraBooka, простір української дитячої книги».

Мета проєкту — популяризація читання сучасної літератури серед дітей та підлітків.

Проєкт ЖивіПисьменники

Цього року в ініціативі #ЖивіПисьменники представлений широкий набір інструментів для вдумливого читання з дітьми та роботи з текстом, доступний на сайту проєкту. Серед новинок:

  • рекомендаційні матеріали для читання «#ЖивіПисьменники: дошкілля» з добіркою із 10 видань різних типів для дошкільнят, вправами, іграми, практичними розробками методистів дошкільної освіти;
  • друге видання посібника «#ЖивіПисьменники. Батькам», створене в партнерстві з ГО «Смарт освіта», з описами 50 книжок, порадами психолога, ідеями для спільних ігор, розрахованих на розширену аудиторію підлітків до 14 років;
  • каталог «#ЖивіПисьменники: Хто вони?», де систематизовано біографічні та бібліографічні дані сучасних українських письменників, які допоможуть розширити роботу з тими письменниками, книжки яких сподобалися найбільше.

Проєкт доповнює серія відеороликів #ЖивіПисьменники з дитячими письменниками, які взяли участь у проєкті.

В рамках ініціативи організатори розробили Порадник для бібліотекарів.

Ukr Writers 1201.pdf

«Практика показує, що „заохочувати до читання“ шкільною програмою — хибний і часом шкідливий шлях. Адже замість допомагати дітям формувати життєві моделі, що відповідають часу, тести програми зосереджують на соціальних та психологічних шаблонах минулого. Це констатують і батьки, і вчителі, і психологи, і самі школярі. Коли в поле уваги дитини чи підлітка потрапляє твір про персонажів-однолітків, актуальні виклики й теми, знайомі місця, а не про страждання й муки у творах історії літератури, вони абсолютно по-новому дивляться на книжку й на читання. Дати дітям можливості „оживити“ їхнє життя смислами (технології вони опановують і без нас, дорослих) — ось покликання нашої акції», — впевнена ініціаторка і натхненниця проєкту Таня Стус.

Усі інструменти для супроводу юних читачів команда проєкту вклала в різноманітні зручні та легкі в користуванні формати: посібники, відеоролики, презентації для завантаження, є підказки — QR-коди та пропозиції інтерактивної комунікації. Проєкт розрахований для використання як вчителями, бібліотекарями, видавцями, так і батьками. Адже зацікавленість у читанні в дитячому віці можна легко пробудити, якщо батьки знають, як розповісти малюку про книжку.

Нагадуємо, що цьогорічний запуск ініціативи — уже третій поспіль, перший і другий відеосезони проєкту, запущеного 2019 року, доступні на Youtube-каналі УІК. А новини — на фейсбук-сторінці проєкту.