Бібліотечні інновації для громад: створюємо майбутнє
Програма «Бібліоміст» оголошує про проведення серії міжрегіональних бібліотечних ярмарків «Бібліотечні інновації для громад: створюємо майбутнє».
В Україні публічні бібліотеки мають достатній потенціал для забезпечення інформаційних потреб громадян і ресурсів для розвитку місцевих громад. За роки впровадження програми «Бібліоміст» бібліотекарі з усієї країни отримали можливість підвищити свій професійний рівень, поліпшити матеріально-технічну базу закладів, запропонувати населенню послуги нового рівня. У жовтні 2014 року програма «Бібліоміст» завершиться, а очікування населення щодо послуг бібліотек і потреба у доступі до актуальної інформації залишаться. Обговорити можливості у регіонах і обрати найефективніший шлях підтримки бібліотечних інновацій – основна мета проведення ярмарків.
Ярмарки відбудуться:
3-4 липня 2013 р., м. Суми – для учасників із Київської, Полтавської, Сумської і Чернігівської областей. Організатор – Українська бібліотечна асоціація, м. Київ, контактна особа - Сошинська Ярослава Євгенівна, u_b_a@ukr.net
9-10 липня 2013 р., м. Львів – для учасників із Волинської, Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської, Тернопільської, Рівненської, Хмельницької і Чернівецької областей. Організатор - ЛМГО «Інститут політичних технологій», м. Львів, контактна особа - Олег Процак, ips@ukrpost.ua
17-18 липня 2013 р., м. Сімферополь - для учасників із Автономної республіки Крим, Запорізької, Миколаївської, Одеської , Херсонської областей. Організатор - Кримська республіканська установа Універсальна наукова бібліотека ім. І.Я. Франка та Міністерство культури і туризму АРК, контактна особа – Дроздова Людмила Миколаївна, sekretar@kruunb.org
24-25 липня 2013 р., м. Луганськ - для учасників із Дніпропетровської, Донецької, Луганської, Харківської областей. Організатор - Громадська організація «Луганське обласне відділення Української бібліотечної асоціації», контактна особа - Галина Аксьонова, galaax_68@mail.ru
31 липня - 1 серпня 2013 р., м. Вінниця – для учасників із Вінницької, Житомирської, , Кіровоградської, Київської і Черкаської областей. Організатор - Громадська організація «Асоціація бібліотек Вінниччини», контактна особа – Морозова Наталія Іванівна, abv@library.vn.ua
Фіналом і місцем підведення підсумків міжрегіональних ярмарків бібліотечних інновацій буде традиційний Всеукраїнський ярмарок у Києві.
Завданнями заходів є:
- демонстрація бібліотечних інновацій на регіональному рівні;
- презентації ресурсів і проектів, які бібліотеки впроваджують у співпраці з державними установами та громадськими організаціями;
- пошук моделей сталого розвитку бібліотек і визначення необхідних кроків, які забезпечать життєздатність та поширення інновацій (за допомогою конференції у форматі «пошук майбутнього»);
- забезпечення майданчика для спілкування, налагодження партнерських зв’язків та координації зусиль.
До участі у заходах запрошуємо:
- директорів публічних (включно з юнацькими та дитячими) бібліотек всіх рівнів із кожного регіону;
- представників органів влади всіх рівнів, які за своїми функціональними обов’язками опікуються роботою бібліотек;
- представників неурядових організацій, які співпрацюють з бібліотеками;
- представників засобів масової інформації, які висвітлюють життя місцевих громад;
- представників вищих навчальних закладів, що спеціалізуються на підготовці майбутніх бібліотекарів;
- студентів старших курсів, що проходять навчання за спеціальністю «Бібліотекознавство»;
- представників громадськості: користувачів бібліотек, громадських активістів, друзів бібліотек, представників бізнесу, які підтримують бібліотеки - всіх небайдужих до майбутнього бібліотек.
Програма кожного міжрегіонального заходу складається з двох частин: презентацій бібліотечних інновацій (ярмарок) та конференції у форматі «пошук майбутнього».
Увага! Програма не є остаточною і, можливо, буде змінюватися в процесі підготовки до заходів. Слідкуйте за оновленнями на веб-сайті програми «Бібліоміст» і веб-сайтах організаторів!
1. Перший день до обідньої перерви - робота експозиції ярмарку бібліотечних інновацій
зареєструватися в якості учасника експозиції - http://goo.gl/RLbgl
зареєструватися в якості оглядача експозиції - http://goo.gl/fCuYT
За результатами конкурсу заявок плануємо відібрати 20-25 учасників і до 50 відвідувачів експозиції.
Всім учасникам експозиції і оглядачам експозиції, які будуть відібрані і запрошені за результатами конкурсного відбору, буде забезпечено харчування за програмою заходу і компенсація проїзду.
2. Перший день по обіді і весь другий день - конференція на тему «Бібліотечні інновації для громад: створюємо майбутнє» у форматі «пошук майбутнього»
Методика пошуку майбутнього допомагає виявити можливості налагодження спільних дій, зважаючи на різноманіття інтересів та уявлень.
Пошук майбутнього серйозно розглядає інтереси й потреби людей і дає безпосередню можливість згуртуватися з тими, хто перебуває в контексті тієї ж ситуації. Метод не вимагає ні залучення експертів, ні довготривалих досліджень і збору інформації, ані спеціальних знань для того, щоб уможливити задоволення людьми власних потреб. Пошук майбутнього допомагає зрозуміти, де ми знаходимося і працює з тим, що ми маємо. Зміни, які впливають на виявлення сфер інтересу, розпочинаються безпосередньо під час конференції. База для втілення ідей розширюється завдяки підвищенню рівня партисипативності, і наслідки стають видимими відразу по закінченню події. Відтак пошук майбутнього є набагато ефективнішим методом планування і втілення принципів демократії.
Передбачається, що учасники конференції будуть працювати в малих групах і шляхом дискусії зможуть сформулювати рішення і план дій навколо спільного виклику: як інноваційна бібліотека може ефективно сприяти розвитку громад!
Якщо ви готові обговорювати майбутнє бібліотечних інновацій в цікавому форматі і в колі небайдужих, просимо реєструватися!
Зареєструватися на участь у конференції у форматі «пошук майбутнього» - http://goo.gl/8KYoQ
Учасники будуть відібрані за результатами конкурсу на основі аналізу якості поданих заявок та мотивації взяти активну участь в роботі. Очікувана кількість учасників кожного заходу 60-90 осіб.
Всім учасникам конференції, які будуть відібрані і запрошені за результатами конкурсного відбору, буде забезпечено харчування за програмою заходу, проживання і компенсація проїзду.