ІФЛА-2013: запрошення до участі в спільному засіданні секцій по шкільним бібліотекам та інформаційній грамотності
Секція по шкільним бібліотекам та Секція з інформаційної грамотності Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій і установ (ІФЛА) запрошують взяти участь у спільному засіданні цих секцій «Шкільні бібліотеки та інформація для цивільної грамотності» в межах програми Конференції ІФЛА в Сінгапурі, яка пройде в серпні 2013 року.
Інформаційна грамотність охоплює широкий спектр різних видів грамотності, необхідних для досягнення успіху в XXI столітті. Однак множинність різних видів грамотності породжує суттєві проблеми, пов'язані з формуванням грамотних громадян, які здатні брати участь в житті різних спільнот (регіональних, національних, міжнародних) і вносити внесок в їх розвиток. У програмі будуть представлені доповіді, орієнтовані на вирішення цієї проблеми за допомогою шкільних бібліотек та співпраці шкільних бібліотек з публічними бібліотеками, університетськими бібліотеками, громадськими організаціями, урядовими структурами і т.д.
Доповіді повинні відображати одну або дві з представлених понять громадянської грамотності:
1. Громадянська грамотність як:
• Ефективна участь в житті громадянського суспільства за рахунок уміння отримувати інформацію, що забезпечує розуміння процесів, що відбуваються в державі
• Здійснення прав і обов'язків громадян на місцевому, державному, національному та глобальному рівнях
• Розуміння наслідків цивільних рішень, прийнятих на місцевому та глобальному рівнях
2. Громадянська грамотність як:
• Знання про те, як взяти активну участь та ініціювати зміни у вашому співтоваристві і в суспільстві в цілому.
• Доповіді, відібрані для представлення, повинні відображати, але й не обмежуватися:
• Визначення, поняття цивільної грамотності
• Формування громадянської грамотності особистості
• Громадянська грамотність в різному / мультикультурному середовищі
• Відносини / взаємодія між інформаційною грамотністю та громадянської грамотністю
• Роль учасників формування громадянської грамотності: шкіл, шкільних бібліотек, публічних бібліотек, університетських бібліотек
• Внесок шкільних бібліотек в громадянську грамотність
• Приклади або конкретні ситуації (case studies), спрямовані на розвиток громадянської грамотності
• Екзамени з цивільної грамотності (сенс і його відсутність)
Доповіді можуть бути написані і представлені на будь-якій з офіційних мов ІФЛА: англійською, французькою, німецькою, російською, іспанською. Однак реферати повинні бути представлені англійською мовою. Заявки на участь приймаються до 31 грудня 2012 р.
Детальніше: інформаційний лист