ІФЛА-2013: запрошення до участі в спільному засіданні секцій по шкільним бібліотекам та інформаційній грамотності

Секція по шкільним бібліотекам та Секція з інформаційної грамотності Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій і установ (ІФЛА) запрошують взяти участь у спільному засіданні цих секцій «Шкільні бібліотеки та інформація для цивільної грамотності» в межах програми Конференції ІФЛА в Сінгапурі, яка пройде в серпні 2013 року.

Інформаційна грамотність охоплює широкий спектр різних видів грамотності, необхідних для досягнення успіху в XXI столітті. Однак множинність різних видів грамотності породжує суттєві проблеми, пов'язані з формуванням грамотних громадян, які здатні брати участь в житті різних спільнот (регіональних, національних, міжнародних) і вносити внесок в їх розвиток. У програмі будуть представлені доповіді, орієнтовані на вирішення цієї проблеми за допомогою шкільних бібліотек та співпраці шкільних бібліотек з публічними бібліотеками, університетськими бібліотеками, громадськими організаціями, урядовими структурами і т.д.

Доповіді повинні відображати одну або дві з представлених понять громадянської грамотності:

1. Громадянська грамотність як:

• Ефективна участь в житті громадянського суспільства за рахунок уміння отримувати інформацію, що забезпечує розуміння процесів, що відбуваються в державі

• Здійснення прав і обов'язків громадян на місцевому, державному, національному та глобальному рівнях

• Розуміння наслідків цивільних рішень, прийнятих на місцевому та глобальному рівнях

2. Громадянська грамотність як:

• Знання про те, як взяти активну участь та ініціювати зміни у вашому співтоваристві і в суспільстві в цілому.

• Доповіді, відібрані для представлення, повинні відображати, але й не обмежуватися:

• Визначення, поняття цивільної грамотності

• Формування громадянської грамотності особистості

• Громадянська грамотність в різному / мультикультурному середовищі

• Відносини / взаємодія між інформаційною грамотністю та громадянської грамотністю

• Роль учасників формування громадянської грамотності: шкіл, шкільних бібліотек, публічних бібліотек, університетських бібліотек

• Внесок шкільних бібліотек в громадянську грамотність

• Приклади або конкретні ситуації (case studies), спрямовані на розвиток громадянської грамотності

• Екзамени з цивільної грамотності (сенс і його відсутність)

Доповіді можуть бути написані і представлені на будь-якій з офіційних мов ІФЛА: англійською, французькою, німецькою, російською, іспанською. Однак реферати повинні бути представлені  англійською мовою. Заявки на участь приймаються до 31 грудня 2012 р.

Детальніше: інформаційний лист