![]() |
Рекомендації Німецької бібліотечної асоціації щодо безпечного відновлення роботи бібліотек (01.05.2020)(Станом на 23 квітня 2020 р.) Відповідно до спільної федеральної постанови, бібліотеки мають підпорядковуватися правилам гігієни, контролю доступу, уникати черги та забезпечувати обслуговування на відстані від 1,5 до 2 м. Який відділ бібліотеки на який час може бути відкрито визначено в окремих постановах федеральних держав. Також є багато детальних питань, які потрібно з’ясувати з виконавцями на місцях. Необхідне суворе виконання заходів з дотримання гігієнічних норм, обмеження контактів, обмеження доступу й відповідно обмеження надання послуг. Якщо певна бібліотечна послуга не може бути надана відповідно до вимог адміністративного рішення, доцільно не надавати дану послугу. Це стосується, наприклад, довідкової служби, коли ви спрямовуєте користувача до певної полички або показуєте як користуватись електронним каталогом. Розгляньте альтернативний варіант інформування, наприклад, електронною поштою або телефоном. Важливо продумати – бібліотеки відкриватимуться поступово чи одночасно. Запропонований нижче перелік заходів є пропозицією Асоціації, а кінцеве рішення приймається керівництвом бібліотеки самостійно, відповідно до розуміння, місцевих вимог та потреб користувачів. 1. Гігієнічні заходи для працівників та користувачів:
2. Обмеження контактів: - Забезпечте безпечні відстані (1,5-2 м):
- Регулюйте доступ та уникайте скупчень / черг:
- Уточніть правила роботи охоронців. 3. Обмеження пропозицій послуг: - Обмеження терміну повернення медіа та абонементу. - Обмеження часу перебування користувачів у приміщенні для отримання раніше замовлених медіа або їхнього повернення. - Обмеження перебування користувачів у бібліотечних кімнатах. - Якщо немає системи самообслуговування, організуйте обслуговування з мінімальними контактами:
- Обмеження видачі ігор та інших не книжкових матеріалів. - Роз’яснюйте обмеження на перебування у читальній залі, наприклад, заборона діяльності, яка потребує тривалого часу перебування, зокрема, читання газет, використання бібліотеки як навчального простору. За необхідності забирайте або блокуйте стільці і крісла у залах загального доступу, не дозволяйте користуватися кавоваркою тощо. - Уточніть можливості використання каталогів та комп’ютерів. - Уникайте дозволу користування копіювальними апаратами до тих пір, поки немає вирішення таких питань, як експлуатація при застряганні паперу, поповнення та дезінфекція паперу. - Не видавайте журнали із внутрішнього сховища. - Не надсилайте фізичні носії користувачам. - Перевірте відновлення міжбібліотечного абонементу та кредитування. - Не проводьте ніяких масових заходів, включаючи шкільні екскурсії. 4. Робота працівників: Уточніть кількість персоналу з урахуванням регламенту місцевих органів влади щодо груп ризику та наступних аспектів: - Для яких завдань і на якому рівні потрібні працівники на дистанційній роботі. - Яка кількість працівників не може працювати через закриті дитячі центри, школи тощо. - Уточніть, як діяти з відрядженнями. 5. Спеціальні вимоги: - Встановіть норми щодо контактів між користувачами та працівниками, наприклад:
- Можуть бути розроблені регламенти приймання медіа, наприклад:
6. Спілкування з громадськістю: - Інформуйте громадськість про відкриття, зміни, графік роботи та скориговані правила бібліотеки через:
- Розмістіть плакати з правилами поведінки та гігієни у різних місцях бібліотеки. Переклад з німецької Вікторії Польової, ВГО Українська бібліотечна асоціація та Анни Журавльової, Goethe-Institut в Україні |
|